rubrik

nu när jag ändå ligger hemma och är sjuk, kan jag passa på att uppdatera och vara lite personlig osv. jag har alltid haft lätt för att bli stressad. och för ca 2 år sen fick jag diagnosen magkatär. man kan ha det som alla andra sjukdommar på olika stadier, olika grader och olika farligt. min magkatär är inte farlig, men den kan bli. det handlar om att man blir stressad av olika saker och magsyran börjar fräta i magen och det kan leda till magsår. jag har alltis haft stor press på mig själv, i skolan, med vänner, träning osv. och det har skadat mig. för mig så kommer det i perioder ovh vissa dagar kan jg knappt andas för att jag har så ont, och andra dagar känner jag bara att det svider till och verker när jag gör vissa rörelser.
 
att ha höga förhoppningar, eller att ha press på sig själv är bra, till en viss del. men att ha för höga krav på sig själv eller andra, är inte bra. eftersom att jag har den dåliga vanan att jag har för höga krav på mig själv så har det baa blivit värre. jag kan bli jätte deprimerad och ligga i min säng en hel dag och bar tänka dåliga tankar om mg själv och det jag har gjort. ibland kan jag få ångestattacker, vakna av att jag inte kan andas eller helt plötsligt få den känslan av att någon sitter på mig och må illa och bli yr. det gör att jag ibland kan bli försiktig, v´ch orolig för att det ska hända på offentliga platser, och på platser där jag inte känner mig trygg. och en person som inte varit med om  det själv, vet inte hur det känns.
 
var bara tvungen att skriva av mig lite. så! nu känns det bättre :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0